2008年04月16日

「エクスラン・ヴァリーエ」DVDパッケージ

 これはオードリーの生涯で2度だけ出演したCMの1つ、日本エクスラン工業の「ヴァリーエ」を収めたDVDのパッケージです!

 …って、もちろんそんなものは売っているわけもなく、これは単に自分で作った物。(^^;

 2004年にテレビ東京で放送した「トホホ人物伝」でオードリーが紹介された時のものをHDDに録画して、それをDVD-RWに録画した物の自分用に作ったんです。

 この番組、すんごい嬉しかったですよねーっ!なんせブラック・ドレス・バージョンだけとはいえ、33年ぶりに「エクスラン・ヴァリーエ」を放送してくれたんですから!

 2002年頃、僕はあまりにも「ヴァリーエ」の映像が見たくて、夢にまで出てきたものでした。

 そこでいろんなところに電話しまくって、オードリーのDVDの特典に「ヴァリーエ」を入れてもらうように電話したものですが、“放送権の切れたCFは難しい”ということで、各社ムリとの返事。

 「ヴァリーエ」を作っていた日本エクスラン工業にもフィルムは残ってないとのことだったし、製作した博報堂も一般人には見せられないとのこと。あたりまえなのかもしれないですけど、僕はガッカリですよね。
 だって、オードリーがせっかく日本だけのために出演してくれたフィルムなのに、その日本でも見ることが叶わないなんて!

 その後、半分諦めかけていたんですが、友人のカリンさんが2004年に「ヴァリーエ」の権利を持つ別の会社(青山音楽事務所)をネットで見つけてきてくれたおかげで、またまた見たい熱が再燃!

 そこでダメもとで青山音楽事務所にTEL。そこで教えてもらったのが、なんとつい最近テレビ東京がテレビで使いたいとコンタクトを取ってきたばかりだそうで!

 なので詳しく放送日を聞こうと、テレビ東京へTELすると「所さん・おすぎの偉大なるトホホ人物伝」で放送するかも、と!
 ただし権利が相当ややこしいそうで、流さない可能性もあるとのこと。もうもう、必死で放送するようにお願いしました。

 青山音楽事務所さんにさらに電話すると、なんともご親切なことに、放送してくれるかどうか、連絡をくださるとまでおっしゃっていただきました。

 僕もみんなにこのあまりに貴重なCFを見てもらおうと、tomoさんのオードリーサイト、“My Fair Audrey”の掲示板でも書き込んだので、一時期はその話でもちきり、というか熱くなったものでした。

 結局、放送することに決まったのは放送日の前々日。もうもうカリンさんとか僕とかはかなーり舞い上がっちゃいましたよね。
 ちなみに、ショーンは当時“timeless audrey展”のために来日していたので、直接許可を取ったそう。日本のファンのためなら、と快くOKしてくれたそうです。

 僕は高解像度で「ヴァリーエ」を残そうと、このために初めてHDD(250G)付きDVDレコーダーを大急ぎで買っちゃいました!もちろん念には念を。ビデオでも録画。

 放送当日(2004.6.4金曜)は僕は東京へ行く日だったので、リアルでは見れなかったんですが、新幹線に乗っている僕にカリンさんが携帯に実況を画像つきで送ってくれました!

 カリンさんの熱狂状況もすんごく伝わったし、僕も送ってもらった画像だけでも大興奮!新幹線の中でまだ見ぬ「ヴァリーエ」を思い焦がれてましたよね(笑)。

 家に帰って見てみて、オードリーが“ヴァリエ~、ヴァリエ~!”って言うのを聞いて・見て、本当に感激しました!これを33年ぶりに出してくれたテレビ東京さん、それとめちゃめちゃ好意的だった青山音楽事務所さんに大感謝!

 でも、オードリーの画像も載せていた青山音楽事務所さんのHP、無くなっていますね。いったいどうしたんでしょう…。

 さて、このジャケットは僕の持っている「エクスラン・ヴァリーエ」の画像を総動員して作りました!「オードリー・ヘプバーン 私のスタイル」展の図録、「シネアルバム」、「スクリーンの妖精 オードリー・ヘップバーン」のは、分厚いのでスキャナ出来なかったですけど…。

 パッケージの方はコートの90kg、中に挟んだチャプターの案内はコートの110kgを使用してレーザープリンタで出力。ほぼ印刷物と同等の仕上がりになってます。

 放送されたのはブラック・ドレス・バージョンだけだったので、もちろん表紙にはヴァレンティノのブラック・ドレスを着たオードリー。
 そこにテレビ東京のロゴと、トホホ人物伝のロゴを配置。(トップの画像)

 裏側にはそれらしく見えるよう、DVDビデオのマークも入れたし、DVDの仕様も書いてます。(トップの右の画像)

 透明のDVDトールケースを使ったので、内側からも「スクリーン」の表紙になったチャリンコ・バージョンのオードリーと、金髪バージョンのオードリーが見えるように両面印刷。(3つ目の画像)

 チャプターの案内の紙には、中面にいろんな「ヴァリーエ」オードリーを入れました。頂き物の、貴重な画像もあるんですよ~。(6つめの画像)

 さらに、パッケージの背は、他のオードリーの市販DVDと並べても遜色ないよう、ヴァリーエのロゴを入れたりしたんですよ~。
 どうです?他のと並べても、ひけをとらないでしょ?(^^

 もちろん時期的には「暗くなるまで待って」と「ロビンとマリアン」の間なので、そこに鎮座してます。



同じカテゴリー(エクスラン・ヴァリーエ)の記事
 「エクスラン・ヴァリーエ」もうひとつのCMソング!由紀さおりさん (2014-01-12 21:00)
 WOWOWの番組で凄いことが!! (2013-02-10 09:00)
 71年「non-no」創刊第3号「エクスラン・ヴァリーエ」 (2012-04-01 09:00)
 「エクスラン・ヴァリーエ」宣伝ポスター お下げバージョン (2010-09-15 19:00)
 「エクスラン・ヴァリーエ」宣伝ポスター くりくりバージョン (2010-08-23 12:00)
 「エクスラン・ヴァリーエ」宣伝ポスター 金髪バージョン (2010-05-22 10:00)

この記事へのコメント
自転車に乗っているのと、水車の前でしゃがんでいるのと、大きなポスターを大阪でたくさん貰って、日本中に配りましたよ。マロのは、火葬されましたが。
Posted by いも源氏 at 2008年04月17日 11:38
いも源氏さん、こんにちは!
水車前、ってのはチャプター案内の髪の左下のものの画像ですね?
これ、僕も持っている方から画像を送っていただいただけなんですよ。
本物のポスター、僕も欲しい!
それと自転車に乗っているポスターは全く知りません!
うわ~!見てみたい!!
ヴァリーエのオードリーって、どれもかわいくて綺麗ですよね!
あ、でもカーリーヘアバージョンだけは微妙ですけど。(^^;A
Posted by みつおみつお at 2008年04月18日 14:18
みつおさん、今でも興奮しまくりですよね(笑)

懐かしい~って思わず笑ってしまいました。
あの時の携帯で取った画像、今でもメモリースティックに残ってます^^

私も良く青山音楽事務所を見つけたな~って今では奇跡に近いですね。
確か、「オードリー」「ヴァリーエ」「CM」とかってキーワードで
検索して探し当てたような気がします。

ほんの小さな興味?というか「見たい!」という欲求だったんですが、
まさか本当に見られるとは思いませんでしたよね!

たぶん、もう二度とテレビでは目にすることは無いかもしれない
貴重な映像でしょう。。。
Posted by カリン at 2008年04月21日 23:24
本当に当時はカリンさんと僕と(あとtomoさんのところの掲示板の人)で
盛り上がりましたよねー。

これこそまさにお宝映像でしたし!
よく“秘蔵映像!”とかって宣伝してて、見たらDVDの特典映像やんけ!
って物とはわけが違いました。
残りの3つのバージョンはいまだに見れないのですが…。

カリンさんに送ってもらった「ヴァリーエ」オードリーの画像は、
しばらく僕の待ちうけ画面にもなってましたよ。

でも、カリンさんの見つけてくれた青山音楽事務所さんのおかげで、
権利元がいくつもいくつもあるのがわかって、
ホント放送するのって大変なんだなーって思いました。
“見たい!”と“放送する”がうまくシンクロした、最高のタイミングでしたよね!
Posted by みつおみつお at 2008年04月23日 18:08
Hello.sorry for disturbing you.i'm an Audrey fan from Russia,I also collect books,clippings,postcards with her.some time ago I bought a clipping from japanese mag with Varie commercial,and since that time I was searching this video .i've asked my friends (AH fans)all over the world about it,but no one have seen it:(I even tryed to write to Exclan company but never received an answer from them.and at least I found this wonderful blog!and of course my main question will be-is it possible to get,maybe buy ,this video?i would appreciate any info.i also can help you with findings some Russian staff about Audrey.you can see my blog here vk.com/timelessaudrey

I would really be thankfull if you will answer me ,my email fantasiya@gmail.com.
Best wishes,
Liza
Posted by Lisa at 2013年07月30日 15:08
Hi,Liza.

Unauthorized copying and replication of the contents of my site, text and images are strictly prohibited.
If you were a fan of Audrey, you could not do such a rude thing.
Do you really think Audrey is pleased with your behavior?
Don’t upload the image which you don't get by yourself on your site.

Get off the Variee’s image which you copy without my permission immediately. It is too difficult for Japanese to watch the Variee’s commercial.
But I could finally watch it on TV with making films.
If you delete my images completely and promise me that you never do that, I am going to tell you the important information concerning about Audrey.
Posted by みつお at 2013年08月01日 22:42
Hi!
I'm so sorry about this situation, i promise i will place a link to your site on my page. i never still images - i make reblogs, but it is too hard for me to read through google translate.and i understand that it might looks quite rude, but i was so exited about this pictures so i've posted them.
Sorry once more
Posted by Lisa at 2013年09月04日 04:09
Lisa、あなたは泥棒ですか?

他の人のBlogから写真を取って、
LizaのBlogに載せてはいけない。

Lizaが個人で楽しむのはOK。
でも、盗みはNG。
そんな行為は憎むべきことです。
私はその行為が嫌いです。
きっと、Audreyも泥棒は嫌いです。

私のBlogには下部に"©"がありますね?見えますか?
すぐにあなたのBlogから削除しなさい。

泥棒はオードリーのファンではない。
あなたは最低です。
Posted by みつおみつお at 2013年09月18日 18:58
Dear friend,

You can check now -those 3 pictures that were taken from your page I've deleted from my blog.other Varie pictures were taken from tumbl and of course I also owe some clippings too, -those pictures I've also left on my page.i don't understand why you are so agressive and rude with me?!ive been loving Audrey since I was 11 years old,and I have a great respect to all Audrey fans all over the world.thats why I made my blog-I share the pictures and information about Audrey on the pages of my blog,I communicate with thousands of Audrey admirers from different countries and this is the first time when I meet such an agressive reaction::( sorry if I let you feel disappointed but as I wrote before -I always make reblogs and I place a link to the source.i never(!) place a photo in the owner of copyright of the photo says to me not to do it.i also have some shots of Audrey copyrights on which I owe and I will never publicate them in internet but this photos(Varie) as I understood are not under your copyright?! But even knowing this fact I did as you asked-I deleted them from my page.
Hope you are not angry anymore,

Audrey admirer,not less than you,
Lisa
Posted by Lisa at 2013年11月24日 00:49
Dear Lisa,

Thank you for replying to me.
However, I feel still very disappointed at your e-mail and my photo in your blog.

At least 9 photos which I have copyright with still remain in the Photo Album of your blog. You never deleted them at all. You have to delete all photos which I have copyright with.

For example, I have copyright with the below photos.

http://audreyhepburn.ko-co.jp/e184964.html
http://audreyhepburn.ko-co.jp/e10497.html
http://audreyhepburn.ko-co.jp/e9651.html
http://audreyhepburn.ko-co.jp/e6058.html
http://audreyhepburn.ko-co.jp/e94231.html
http://audreyhepburn.ko-co.jp/e197704.html

As I always manipulate my own photos, I think you steal my photo.

What is tuml? I don’t know tuml at all.
Is tumbl the web site?
I have never visited to tumbl.
Does the tumbl steal my photos or dose the others, who is your friend, steal my photos?
If you found these photos on the tumbl, you should delete the photos and article with my photos.

I take a photo with my own goods by myself, and review it on my blog.
For example, the Japanese company has copyright with the poster of Variee originally, but I have the photo which I take by myself.
Whether I have copyright or not, you never have copyright with them.
Therefore, you don’t have the right to publish the articles and photos on your blog.

And the last line on the front page on my blog show “Copyright(C)2013/オードリー・ヘプバーンといつも2人で ALL Rights Reserved”. Can you check this?

And I also write ““画像・文章の無断転載は禁止。” in Japanese on my blog.
It means that “Unauthorized copying and replication of the contents of this site, text and images are strictly prohibited”.

Even if you want to share the photo of Audrey with people all over the world, I never want to scatter my photo which someone stole around the internet.

And you never show where these original photos is.

Did you authorize with me before you upload to your blog?
No. You never authorized with me.
Therefore you should not use my photos.

I never publish the articles and photos which I steal from the other site on your blog.
I publish only the articles and photos which I take by myself.
If the photos stolen form the other site is on my blog, I will delete immediately.

And all my friends, who visit to my blog, never steal the photo from my blog.
They are real fan of Audrey.

If you are real fan of Audrey and admire the administrator of the other Audrey site, you had better to delete all photos which you steal from not only my blog but also the other site.
Posted by みつおみつお at 2013年12月10日 01:56
上の画像に書かれている文字を入力して下さい
 
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。